TOP 3 OF THE POST

Wednesday 13 April 2011

PERBEZAAN ANTARA CINTA,SAYANG ,MINAT DAN SUKA

as SALAM..

topic kali nei nie pnting sgt nie..
spe2 pn kt atas muka bumi nie,msti ada prasaan antara salah satu kt seseorang..
mmng..xdpt lari..memang 2 naluri manusia..
mai kita tengok apa beza CINTA,SAYANG,MINAT dan SUKA...


>>CINTA
- Korg memang mengharapkan dia menjadi milik korg. Segala apa yang korg buat, klau bleh nak dia tau.. dan korg sebolehnya tak mau sakitkan hati dia.. korg akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta d'tujukan kepada seseorang yg korg selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya korg akan kesunyian dan korg mencintai spenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)


>>SAYANG 
- Korg memerlukan dia di masa korg mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka.. selalunya korg akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah korg. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah korg )

>>SUKA 
- Korg sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, korg rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, korg taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka d'tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada korg..kire penghibur laa..)


>>MINAT
- Apa yg ada pada dirinya yang menarik korg untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat d'tujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang korg mahukan/idamkan… )

 
Tetapi korg kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang korg tak akan CINTA pada seseorang itu…


so,fikir2 kan laa..korg ada perasaan yg mne kt someone..
WSLM

0 comments:

Post a Comment

TOLONG CLICK SKALI BOLEH X? JUST 1 CLICK. TIME KASEH ^_^